Pozycjonowanie stron polega na opracowaniu strategii, której celem jest podwyższenie strony w rankingu wyszukiwarki. Wysoka pozycja w rankingu ma być skutkiem naturalnego wyszukiwania (po wpisaniu do wyszukiwarki przez użytkownika Internetu interesującego go hasła). Zwiększony ruch to dodatkowo klientów, czyli powiększenie profitów firmy.
Pozycjonowanie witryn to optymalizacja SEO, linkowanie , a ponadto content reklama.
Optymalizacja stron SEO to w pierwszym etapie przegląd strony pod względem techniczny. Powinno się sprawdzić czy strona nie posiada niedziałających linków, czy poruszanie się po stronie odbywa się prawidłowo (należy sprawdzić linkowanie wewnętrzne) oraz dodatkowo należy zagwarantować odpowiednią prędkość pobierania się strony z serwera. SEO to też optymalizowanie treści. W pierwszej kolejności należy określić słowa przy pomocy, których użytkownik będzie trafiać na pozycjonowaną stronę. Słowa te nazywane są słowami kluczowymi , a oprócz tego frazami i są wykorzystywane do optymalizacji treści witryny. Słowa kluczowe powinny być ujęte w tematach, nagłówkach i tekstach. Teksty nie powinny być przeładowane słowami kluczowymi bo algorytm Google odrzuci stronę jako spam, w tekście nie powinno być dodatkowo niż 2-3 słów zasadniczych. Strona powinna być estetyczna pod względem wizualny, teksty powinny być odpowiednio rozłożone, mieć dobraną czcionkę, nagłówki, akapity i odstępy. Najistotniejsze przy optymalizowaniu treści jest to, że mają one być niepowtarzalne. Unikatowość tekstów jest zasadniczą kwestią w pozycjonowaniu.
Linkowanie (ang. link building) to pozyskiwanie linków zewnętrznych, które odsyłają do pozycjonowanej strony. Ze względu na przekształcenie polityki Google liczne linkowanie ze stron niewiele wartościowych obniża pozycję strony w rankingach wyszukiwarek. Dlatego pozyskiwanie linków skupia się wokół stron, które same mają dobrą pozycję w rankingu. Linki można uzyskać pisząc recenzje na innych wortalach, wstawiając swoje filmy na YouTube, udzielając się w Social media, na forach dyskusyjnych.
Content markeing, czyli całkiem inaczej marketing treści to rozpowszechnianie strony w internecie poprzez tworzenie profesjonalnych blogów na stronie, tworzenie eksperckich tekstów, wysyłanie do zainteresowanych newsletterów. Misją content marketingu jest zbudowanie wizerunku profesjonalistę w danej branży. Firma, która kreuje stronę ma być autorytetem w danej branży. Działania te mają zbudować pozytywny wizerunek.
Na rezultaty pozycjonowania trzeba poczekać klika miesięcy, niemniej jednak jest to bardzo skuteczna metoda promocji.
Źródło informacji: linki z presell.